פבר 5, 2020 - כללי    אין תגובות

חשיבות בדיקת דירה לפני רכישתה

בדק בית הוא שירות שהמטרה שלו היא לחשוף ליקויי בנייה. כאשר חושפים ליקויי בנייה, יודעים בוודאות מה המצב של הנכס או כמה שווה הדירה. בטווח הקצר, חשיפת הליקויים מאפשרת לקבל נתונים ברורים לגבי ערך הדירה עוד לפני שחותמים על חוזה קנייה או השכרה שלה.

על רקע האמור לעיל אפשר להבין את החשיבות של בדק בית עבור הצדדים המעורבים בתהליך. במקביל, כדאי גם לזכור את החשיבות של בדיקות כאלה בכל מה שנוגע למבנה עצמו. הנה למשל כמה בדיקות שנכללות תחת השירות ומשפיעות על התחזוקה של המבנה:

א. בדיקות בעיות איטום ונזילות – החשיבות של בדיקת דירה לפני רכישתה באה לידי ביטוי בצורה המובהקת ביותר כאשר חושפים בעיות איטום ונזילות. בגלל שבעיות איטום ונזילות ממילא נחשבות לליקוי בנייה נפוץ בישראל, אין ברירה אלא לחשוף אותן מראש כדי לטפל בהן לפני שהן יגרמו נזקים בלתי הפיכים.

ב. בעיות קונסטרוקטיביות המחייבות טיפול – מי שמזמין שירות לבדיקת הדירה לפני רכישתה מקבל תמונת מצב מדויקת לגבי המבנה. במסגרת אותה תמונת מצב, חושפים למשל בעיות קונסטרוקטיביות שמחייבות טיפול מהיר. בפועל, הדרך לחשוף את אותן בעיות היא לעקוב אחר סדקים בטיח קירות ותקרה או להשוות בין ליקויי בנייה בריצוף.

ג. בדיקות קרינה ובדיקת מערכות – בדיקות קרינה סלולאריות, בדיקות קרינה אלקטרו-מגנטית וגם בדיקת נוכחות של גז ראדון או מערכות חשמל ואינסטלציה משפיעה ישירות על איכות החיים. אם רוצים להיכנס לדירה בראש שקט, חשוב לבדוק אותה לעומק ומול אנשי מקצוע אובייקטיביים.

האם לבדוק גם דירות חדשות?

הטעות הנפוצה היא להבין את החשיבות של בדק בית לפני רכישת דירה יד שנייה בלבד. בפועל, השירות הזה לא פחות חשוב גם כאשר רוכשים דירה מקבלן – כי פה הממצאים יכולים לשמש להגשת תביעה. אם הקבלן לא עומד בהתחייבויות שלו לפי המפרט, ניתן להגיש את הדוח לבית משפט ולדרוש ממנו לבצע תיקונים.

בטווח הארוך, מטרת חשיפת הליקויים היא למנוע סיכוני בטיחות ולשפר את איכות החיים עבור מי שעומד להשתמש במבנה ובדירה.

יש לך מה להגיד השאר תגובה כאן!


דילוג לתוכן