מרץ 28, 2019 - כללי    אין תגובות

מערכות גילוי אש ועשן מצילות חיים

מערכות גילוי אש ועשן יכולות להציל חיים של אנשים רבים. למעשה המערכות הללו יכולות להיות כל כך יעילות וחשובות עד שהן ישמרו על חייהם של דיירי בנים שלם. זה הזמן להבין היכן המערכות הללו שימושיות, כיצד הם פועלות וכמובן כיצד אפשר לרכוש אותם ומה הסוגים השונים.

מהי מערכת גילוי אש ועשן?

מערכת גילוי אש ועשן היא למעשה מערכת מתוחכמת ומתקדמת שיכולה להתריע בפניכם מתי שפורצת שריפה. אמנם המערכת הזו לא יכולה לכבות את אש אך מספיק שהיא תתריע על פריצתה וזה יהיה מספיק כדי למנוע אסון גדול יותר. מעכת זו אמנם מורכבת מאוד אך היא הרבה פחות מורכבת מאשר מערכת כיבוי אש שמצריכה גם חיבור למערכת הצינורות במקום ובדיקות תקינות הרבה יותר מורכבות. מעכת גילוי אש ועשן עושה זאת  באמצעות רשת של גלאים שמפוזרים במבנה מסוים וכך למעשה כל להבה שתפרוץ תיכבה בסופו של דבר.

כיצד מערכת זו פועלת?

מערכת גילוי אש ועשן יכולה להציל חיים וגם למנוע נזק רב לרכוש במנגנון די פשוט. יש כל מיני סוגים של מערכות שמכילות כל מיני סוגי גלאים. יש גלאי עשן, יש גלאי טמפרטורה, יש גלאי אור וכן הלאה. גלאי אור קולטים את האור הרב שבוקע מהשריפה, גלאי החום קולטים את החום הרב שנפלט מהלהבות וגלאי העשן שהם המפורסמים והנפוצים ביותר, קולטים את העשן שבוקע ממנה וכמובן אין עשן בלי אש. העשן נקלט בשיטה די פשוטה, יש בתוך גלאי העשן קופסה קטנה שבה יוצאת מנקודה אחת קרן לייזר אל הצד השני. כאשר קרן הלייזר לא מגיעה לצד השני בגלל העשן, מתחילה ההתראה.

מי צריך להתקין מערכת כזו?

אחרי שגלאי העשן מבין שיש עשן במבנה הוא שולח את ההתראה לרכזת גילוי האש. רכזת גילוי האש היא קופסה בגודל משתנה לפי כמות הגלאים שמהם היא צריכה לקלוט את ההתראות, והיא מצליבה את כל הנתונים. כך הרכזת יכולה להבין האם מדובר בשריפה ויש צורך להמשיך את שרשרת התגובות או שמדובר בהתראת שווא. כאשר ישנה שריפה היא גורמת להפעלה של האזעקה ושל הסירנות וכך למעשה כולם יודעים שפרצה שריפה. המערכת הזו צריכה להיות מותקנת על ידי עסקים, מפעלים, מוסדות ולמעשה כל מקום שמצריך קבלת רישיון עסק, אך גם מבני מגורים רבי קומות במגזר הפרטי.

מה עושים אחרי ההתקנה?

אחרי שמערכת גילוי אש ועשן הותקנה אתם יכולים להיות הרבה יותר בטוחים בכל שהבית או העסק שלכם לא יסבול מנזקי השריפות. כמובן ששריפה תמיד יכולה לפרוץ וכמובן שאחרי שאתם מזהים אותה אתם חייבים לכבות אותה בעצמכם אלא אם יש לכם מערכת גילוי וכיבוי אש. אחרי ההתקנה חשוב שתזכרו כי המשימה שלכם לא נגמרה, אתם חייבים לבדוק אותה. הבדיקה הזו חייבת להתבצע על ידי חברה מוסמכת ולא אופן עצמאי. הבדיקה כוללת בדיקת גלאים ובדיקה של הרכזת וכמובן ניסוי לראות האם היא פועלת, עד הרמה הטכנית שבה אתם כמובן לא מבינים דבר.

למה היא כל כך חשובה?

אז למה המערכת הזו כל כך חשובה אם היא רק מגלה את האש? אפשר לבחון את הסטטיסטיקה ולראות כי רוב השריפות הרציניות התחילו מגץ אחד שגרם לכל הבעיה. אם היה אפשר לכבות את אותה שריפה קטנה שהפכה להיות שריפה גדולה לא היה צורך בכוחות כיבוי והצלה ובנזק לרכוש רב, שיכול להיאמד במיליונים, וכמובן אובדן חיי אדם. לכן המערכת מתריעה בזמן ומגשרת בין הבעיה לבין היכולת שלנו לכבות אותה במהירות.

יש לך מה להגיד השאר תגובה כאן!


דילוג לתוכן