יול 27, 2016 - כללי    אין תגובות

ציוד כיבוי אש באזור בילוי

במדינת ישראל ישנם חוקים ברורים לגבי הגנה מפני שריפות במקומות ציבוריים

מקומות ציבוריים מצוידים באמצעים שונים בכדי למנוע פגיעה בכמות גדולה של אנשים. בין היתר, במקומות בילוי רבים אנו יכולים למצוא ציוד כיבוי אש מסוגים שונים אשר נועד בכדי לסייע במקרה של שריפה, ואשר ישנה חובה חוקית להציב במקומות הומי אדם בדיוק עבור מקרים אלו.

אז איזה סוג של ציוד כיבוי אש נוכל למצוא באזור בילוי?

  • סוג ציוד כיבוי אש: ישנם סוגים שונים של ציוד כיבוי אש אשר נועדו לסייע לנו במקרים של שריפה, כאשר כל סוג מותאם לטיפול בשריפה ממקור שונה ובמצבים שונים. תקנות שירותי הכבאות קובעות איזה ציוד כיבוי אש עלינו להציב בכל מקום בילוי, תוך לקיחה בחשבון של סוג המבנה, כמות האנשים שעתידים להימצא בו, חומרים דליקים שעלולים להימצא במקום ועוד. התקנות נועדו להבטיח כי בכל מקום בילוי נוכל למצוא את הציוד המתאים לשם טיפול יעיל בשריפה, במידה והיא תפרוץ בו, כאשר אנו רואים כמה סוגים של כלים הנמצאים בשימוש נפוץ ביותר.

    ציוד כיבוי אש

    כיבוי אש

  • מטף: מטף הינו כלי יעיל ביותר, ולרוב כאשר מדברים על ציוד לכיבוי אש באזור בילוי מדברים על מטף. המטף מלא באבקה או גז, אשר במידה ונכוון אותם לבסיס האש, הם "יחנקו" את האש, לא יאפשרו לחמצן להגיע אל מוקד הבעירה ויכבו אותה. המטף יעיל ביותר, היות וניתן להשתמש בו במקרים בהם ישנו חשש לנקודות חשמל חשופות, וכן הוא פשוט לתפעול, כך שכל אחד יכול להפעיל אותו במידת הצורך.
  • גלגלון: גלגלון כיבוי אש הינו בעצם צינור ארוך המחובר למקור מים ומגולגל על גלגלון. צינור זה, אשר חייב להיות מוצב במקומות הומי אדם, מסייע לנו בהבאת כמות גדולה של מים למוקד השריפה במקרה הצורך, כך שאנו יכולים לכבותה ביעילות. חשוב מאוד לזכור כי אין להשתמש בגלגלון או במים מכל מקור אחר במקרה בו יש חשש לחשמל חשוף.
  • תותח קצף: תותח קצף מבצע פעולה דומה ביותר לזאת של המטף, והוא מכבה את האש על ידי בידודה מהחמצן. אחד היתרונות המשמעותיים של תותח קצף הינו שהוא מכבה אש ביעילות רבה כאשר מדובר על אש השורפת נוזלים דליקים, כגון אלכוהול ושמן, כך שהוא יעיל ביותר במקומות בילוי בהם ניתן למצוא נוזלים דליקים רבים.

חשוב שבמקומות בילוי הומי אדם יהיה ציוד כיבוי אש מתאים ויעיל

ציוד כיבוי אש מסייע לנו רבות במקרים של שריפה, ומצמצם משמעותית את הנזק שהיא גורמת הן לבני אדם והן לרכוש. חשוב שבמקומות בילוי יהיה ציוד כיבוי אש מהסוג המתאים למקום, כך שההתמודדות שלנו עם שריפה, במקרה שתפרוץ, תהיה יעילה, ונוכל לאפשר לכמה שיותר אנשים לפנות את המקום בטרם החמרתה ואף לכבות את השריפה לחלוטין במקרים רבים.

יש לך מה להגיד השאר תגובה כאן!


דילוג לתוכן