ספט 9, 2013 - כללי    אין תגובות

מתי עושים מצבה?

האמת היא שאין ממש חוקים לגבי מועד הכנת מצבה לנפטר. המסורת ברוב העדות היא כי את הזמנת המצבה עושים לאחר הקבורה ואת גילוי המצבה עושים ביום השלושים לפטירה. אבל מנהג זה אינו מחייב ורבים נוהגים בצורות שונות. ישנם אנשים שעוד בחייהם מזמינים מצבה לעצמם ולבן / בת זוגם באופן מיוחד, ומכתיבים לבני המשפחה שלהם את צורת המצבה, הכיתוב על המצבה וסוג האבן שהם מעוניינים בה. יש המעוניינים במצבה כפולה שכל אחד מבני הזוג ייטמן בה בבוא יומו, ויש המעדיפים מצבה נפרדת לכל אחד מבני הזוג.

פרידת אנשים מבוגרים מהחיים היא מעשה יומיומי ואלה הם חוקי הטבע. למרות זאת ברוב המקרים האבל הוא גדול, ורבים עוברים טלטלה רגשית לא קטנה כאשר נודע להם על פטירת אם או אב אהובים, אח או אחות יקרים לליבם וכדומה. בכל אחד מהמקרים הללו אין מנוס מלתפקד, ולקחת אחריות על המת גם כאשר האבל מכביד. הזמנת מצבות צריכה להיעשות באופן זהיר ולא נמהר, ולהחליט על צורת המצבה ואופייה בהתאם לנפטר ולרצון משפחתו.

תכנון מצבה והצבתה

כפי שנאמר, הזמנת מצבה מתבצעת ברוב המקרים לאחר קבורת הנפטר. לאחר כמה ימים, כאשר האבל הגדול כבר מאחוריכם ניתן לברר אודות סוגים שונים של מצבות ומחירים, כדי להחליט על המצבה הרצוייה לכם. יש כמה דברים שמומלץ לברר לפני הזמנת מצבה:

  • סגנון – יש לברר אודות הסגנונות המצויים כיום בשוק ולבדוק מה מתאים לכם יותר
  • גודל – יש לבדוק את גודל המצבה המוצעת לכם והאם אתם מעדיפים מצבה בודדת או כפולה
  • חומרים – גם בנושא זה ישנן אפשרויות רבות ויש לבדוק היתכנות של מצבות שיש, אבן, אבן לא מסותתת וכדומה. גם צבע המצבה יכול להשתנות מלבן בהיר ועד שחור כהה, מט או מבריק.
  • זמן ההכנה – יש לברר מה יהיה זמן ההכנה מיום ההזמנה ועד ליום הצבת המצבה מעל לקבר.
  • מחיר – בוני מצבות שונים מתמחרים את המצבות שלהם באופן שונה. בררו מה טווח המחירים כדי שתקבלו מה שאתם רוצים בתקציב שיש לכם.

מצבות לילדים

אחד הדברים הקשים ביותר בחיים הוא מוות של ילד. הורים שמאבדים ילד קטן כתוצאה ממחלה חשוכת מרפא או תאונה הם האומללים שבאנשים. אם קבורת הורה אהוב גורמת לצער רב ולאבל גדול, הרי שקבורת ילד היא הרבה יותר כואבת. אבל גם במקרים אלה יש להזמין מצבה, וניתן לבחור מצבות לילדים מסוגים שונים שישקפו את הילד כפי שהיה בחיים.

מומלץ להטיל את המשימה על אחד מקרובי המשפחה הרחוקים יותר שידאג לכל הסידורים הדרושים גם בעניין קבורת הילד והלוויה וגם בעניין המצבה. באופן הזה לא תצטרכו להתעסק עם המנהלה הזו, ותהיו פנויים לעבור את האבל שלכם ללא הפרעות.

יש לך מה להגיד השאר תגובה כאן!


דילוג לתוכן