אפר 14, 2016 - כללי    אין תגובות

הדברה אחרי שנת השמיטה

מהי שנת שמיטה ומה הקשר בינה ובין הדברה

שמיטה היא אחת המצוות היהודיות הקשורות לתוצרת החקלאית ולשדות החקלאיים בארץ ישראל ולמה עלינו כיהודים המתגוררים בארץ לעשות איתה. שנת השמיטה חלה בכל שנה שביעית במחזור קבוע, ובמהלך שנה זו, על פי הדת היהודית, מצווה עם ישראל לקיים את מצוות השמיטה, לשבות ולא לבצע פעולות חקלאיות רבות, ולהפקיר את התוצרת החקלאית לכל המעוניין לקטוף אותה. אז מה בין זה ובין הדברה? ובכן, ההשפעה של שנת השמיטה על ההדברה היא כפולה. מצד אחד, מדובר בשנה שבה ישנם איסורים רבים על פעולות חקלאיות בשדות ובחצרות, כולל איסורים רבים על הדברה ופעולות הקשורות אליה. מצד שני, הפסקת הקטיף והפקרת התוצרת החקלאית גורמים לעידוד התפתחות חיידקים ומזיקים שונים על עצי פרי ובגידולים חקלאיים שונים, במיוחד בסוף שנת השמיטה בימי הקיץ החמים. אז מה אנחנו צריכים לעשות? לפנות לשירות איכותי של הדברה באשדוד ולוודא שאנחנו מבצעים את ההדברה לאחר השמיטה בצורה נכונה.

472316277

כיצד מבצעים בצורה נכונה הדברה אחרי שנת שמיטה עם שירות איכותי של הדברה באשדוד?

  • עבור אתגרים ספציפיים הקשורים בגידולים חקלאיים שניזוקים בעת שנת השמיטה, ישנם טיפולים ייחודיים שיודעים לבצע הדברה נקודתית. הדוגמה הבולטת לכך היא הכנימה הקמחית, שעוטפת את הגידולים בכנימה לבנה הדומה לצמר גפן והופכת אותם לבלתי אכילים. בכדי למנוע את התפתחותה, עלינו להשתמש בחומרים ייעודיים כמו "טימורקס" האורגני ו-"סיסטאן" הכימי.
  • עוד דבר שחשוב להבין לגבי הדברה ושמיטה הוא שלא כל פעילויות ההדברה אסורות בעת שנת שמיטה. ליתר דיוק, כל פעולת הדברה שתפקידה להועיל לגידולים בשנים הבאות ולא ספציפית בשנת השמיטה מותרת לחלוטין. כך למעשה מותר לנו לבצע פעולות הדברה רבות, ושירות איכותי של הדברה באשדוד יודע לספק לנו את הפתרונות ארוכי הטווח הרלוונטיים לנו בכל שבע שנים.

בחירה בשירות ההדברה הנכון מבטיחה לנו הדברה איכותית לאחר שנת השמיטה

ההדברה שאנחנו מבצעים לאחר שנת השמיטה צריכה להיות הדברה מדויקת. הנזק שנעשה לגידולים שלנו בשנה של הפקרה יכול להיות מרחיק לכת, ובאותה המידה הוא יכול להיות גם נקודתי לחלוטין, ושירות איכותי של הדברה באשדוד מבטיח שאכן כך יהיה.

יש לך מה להגיד השאר תגובה כאן!


דילוג לתוכן