יונ 20, 2017 - כללי    אין תגובות

הביקור האחרון שלי אצל נוטריון בראשון לציון

נוטריון מה זה נוטריון ומה הוא עושה?

המילה נוטריון מוכרת לכולנו ולא רק מהטלוויזיה אלא גם משלטי פרסום רבים שאנו רואים בתוספת לפרסומם של משרדי עורכי דין למיניהם. נוטריון בראשון לציון, נוטריון בחיפה, נוטריון בתל אביב, מי אלו אותם נוטריונים ומה בכלל תפקידם? נוטריון הוא עורך דין ותיק ומנוסה בעל עשר שנות ותק לפחות שלפי המדינה רשאי ומוסמך לאמת מסמכים בחתימתו. חשיבות הנוטריון גבוהה מאוד להסכמים מסוימים ו בלעדיו לא ניתן להפוך טופס, מסמך או חוזה מסוים לקביל בבית המשפט.  מוסד הנוטריון התפתח עוד מתקופות ישנות יותר שנדרשו אנשים מוסמכים ואמינים שיש להם את המקצועיות הגבוהה ביותר כדי להיות נוכחים בחתימות של הסכמים חשובים למיניהם.

מתי יש צורך בשימוש בנוטריון?

  • אם אתם צריכים נוטריון בראשון לציון, ברעננה או באשדוד, חשוב שתדעו האם אתם חייבים אותו ולמה בדיוק הוא יכול לשמש. נוטריון חייב להיות מעורב בכל תהליך בו נדרשת חתימה על מסמכים. אותו נוטריון לא רק חותם על המסמך אחרי שהוא נוכח בהשמעת התנאים אלא להתחייב שכך הדבר בניסוחו המקורי וגם להכין העתק שלו. במידה וצריך, אותו נוטריון גם יתרגם את המסמך לשפה אחרת לפי הנדרש מהשופט או מאחד הצדדים. הנוטריון גם יכול לקבל תצהיר מסוים או להצהיר בעצמו ולמעשה בלעדיו הסכמים רבים לא היו יכולים להיחתם.
  • הנוטריון מגיע לעזר בעת חתימה עם הסכמים חשובים כמו למשל הסכמי ממון, הסכם חיים משותפים, עריכת צוואות וכולה. ללא הנוטריון לא תהיה אמיתות של המסמך לגבי חתימת האדם והנוטריון חייב לחתום בעצמו. אם אתם רוצים ללמוד בחו"ל, נוטריון יהיה חייב לחתום על הטפסים שלכם כדי לאמת אותם באימות שמקבל הכרה בינלאומית, כמו גם במעבר למדינה אחרת.

מי מעניק אישור לנוטריון?

אם תהיתם פעם מי בעצם מחליט מי יהיה נוטריון בראשון לציון ומי לא, יש ועדה שהיא זו שקובעת למי יש את ההסמכות המתאימות. ישנה ועדת רישיונות שמונה שבעה חברים שממונים על ידי שר המשפטים ושניים מהם ממונים על ידי לשכת עורכי הדין. יושב ראש הועדה הוא משפטן עובד מדינה ושני חברים לפחת הם נציגי ציבור. הועדה בוחנת את המועמדים ויכולה להתנות את הסמכות הזו למעבר השתלמות שתקבע אם הם מתאימים.

יש לך מה להגיד השאר תגובה כאן!


דילוג לתוכן