אפר 20, 2016 - כללי    אין תגובות

הרופא אמר שצריך בית אבות לתשושי נפש? מה זה אומר?

בית אבות לתשושי נפש מספק את שלל השירותים הייחודיים הנדרשים לאוכלוסייה מבוגרת בעלת הפרעות נוירולוגיות

ההחלטה לעבור לבית אבות עשויה להיות מבלבלת וקשה במיוחד. לרוב הקושי של ההחלטה מתרכך מעט בשל ההדרגתיות בה הבשורה מגיעה אלינו, והזמן אשר יש לנו לעקל את ההדרדרות הממושכת במצבו של יקירנו. במקרים בהם נופלת עלינו הבשורה כרעם ביום בעיר, ההחלטה על המעבר בין אם שלנו או של יקירנו עשויה להיות קשה אף יותר. אחד מבתי האבות אשר לעיתים קרובות הצורך לעבור אליו מגיע בהפתעה גמורה הוא בית אבות לתשושי נפש. בית אבות לתשושי נפש הינו בית אבות אשר עובדיו מתמחים במתן שירותים למבוגרים בעלי הפרעות נוירולוגיות שונות. השילוב הייחודי באוכלוסייה זו בין חוסר מודעות או מודעות חלקית לגבי המצב הפיזי, לצד בעיות גופניות שונות הנובעות מגיל מבוגר או מתחלואה, הופכות את המבוגרים תשושי הנפש לאוכלוסיה בסיכון גבוה, המחייבת מעקב וטיפול מסור במיוחד. טיפול זה כולל יכולת להתמודד עם כל התקף של הקשיש, סיוע פסיכולוגי או פסיכיאטרי צמוד, הכולל הבנה ויכולת להעניק את התרופות הנדרשות, ועוד שלל שירותים והתאמות נדרשות.

מהם המצבים הנפוצים בהם יש צורך בבית אבות לתשושי נפש

ישנו מגוון של מקורות לתשישות נפש בקרב אוכלוסיה מבוגרת בארץ ובעולם. הסיבה לנפוצות היחסית של התחלואה הנוירולוגית בקרב אוכלוסיית המבוגרים נובעת מכך שתאיבית אבות לתשושי נפש העצב, המרכיבים את רקמת המוח אינם ממשיכים להשתכפל לאחר סיום תקופת הינקות, ומאז הם בתהליך בלייה מתמיד. תהליך הבלייה יוצר שחיקה ביכולות המוח, ועשוי להוביל לנזקים שונים לאורך שנים, ולתחלואה הנגזרת מהם. המצבים הנפוצים בהם יש צורך בבית אבות לתשושי נפש כוללים:

  • אלצהיימר ומחלות זיכרון נוספות: מחלת האלצהיימר מתאפיינת בהדרדרות הולכת ומתגברת של הזיכרון, אשר עשויה להוביל לאחר זמן מה לחוסר חיבור מוחלט עם העולם והמתרחש בו. בשלבים מתקדמים, חולי אלצהיימר אינם מודעים לסביבתם ולזמן בו הם חיים, ועשויים בהחלט לחשוב שהם עדיין ילדים ולא להבין מדוע הם מוקפים במבוגרים ומטפלים.
  • דמנציה: דמנציה היא שם כולל למגוון מחלות נוירולוגיות המתאפיינות בהתקפים של חוסר מודעות, אשר עשויים להתבטא בניסיון לברוח, בשכחה של מצבו של הגוף ועוד.

חשוב מאוד לקבל ייעוץ והכוונה על ידי בית אבות לתשושי נפש בעל מומחיות בנושא

רשתות מוכרות ומפורסמות של בתי אבות ידעו לסייע בהכוונה וייעוץ לבית האבות המתאים ביותר ליקיריכם. עובדי בתי האבות ומנהליהם מספקים שירותי אבחון מדויקים, ועל ידי ניסיון רב ידעו מתי להפנות לבית אבות לתשושי נפש אשר בו יוכלו להעניק ליקיריכם את הטיפול המסור והאיכותי ביותר, תוך דאגה מתמדת לצרכיו.

יש לך מה להגיד השאר תגובה כאן!


דילוג לתוכן